Mina naglar :)

 
För några dagar sen målade min morfar mina naglar, han är duktig på det. Så här blev det! :)
Vi använde en smal pensel som man fick när man köpte en vit färg och så doppade vi den i färgerna och gjorde de strecken och prickarna. 
1: Först tar man en färg på hela nageln och låter den torka.
2: Sen tar man en smal pensel och doppar den i den färgen man vill ha och börjar göra streck och prickar eller vad man nu vill göra för mönster. Det behövs lite träning om man inte har gjort det tidigare. 
3: När ni målat på en nagel och vill göra annat mönster och ha en annan färg på en annan nagel så måste man ta bort färgen på den smala penseln, det går att doppa den i acceton. Sen fortsätter man bara. 
4: När alla naglar har torkat lägg på en genomskinnlig Star Nails som gör att det håller längre. :)
Nagellacken har jag köpt på Åhlens, Kicks och ibland om de har i matafärer. 
Jag använder mest märkerna Sensinity och Depend. :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jelika.blogg.se

Hej, jag heter Jennifer Linnéa Karlsson och jag är 15 år. Mina intressen är att vara med kompisar, fotografera, rida, vara ute, läsa, filma, vara i stallet, sjunga, dansa och vara med familjen. Jag kommer skriva lite om varje i min blogg mest om mina dagar och mitt liv men kanske ibland om mode och hästar. Hoppas du gillar det!

RSS 2.0