Barnvakt :)

Hej! :)
Idag började jag i skolan som vanligt (8.10). Var rätt trött på morgonen men det gick snabbt över. Tråkig dag + att det regnade vilket gjorde den ännu mer tråkigare.
När jag slutat sista lektionen som då var Hemkunskap satt jag och några andra kompisar kvar i skolan en stund och pratade och hade roligt innan vi bestämde att vi skulle gå. När vi går mot lilla matsalen och musiken står då ett pingisbord där och det var två 4or som spelade med en fritidsledare. Vi ville också vara med så då spelade vi alla (var 11 st sammanlagt) men det var kul. :)
När jag kom hem var kusinerna hos oss så vi skulle passa de i några timmar. De var mest med min lillebror och lekte men sen när de skulle kolla på film somnade ena kusinen och min andra kusin höll på att somna så då frågade jag henne om hon ville baka. Det ville hon så hon blev genas piggare. :)
Vi bakade kladdkakemuffins och de blev goda men väldigt kladdiga men det är meningen. Hon hällde ner allt och rörde om medan jag hjälpte henne lite emellanåt. Sen när muffinsana nästan kommit ut från ugnen var det dags för de att åka hem. Moster fick bära lilla kusinen då han nästan inte orkade gå ner till bilen, men när han satt sig i bilen blev han piggare.
Sen efter det har jag inte gjort så mycket. Det är alltid kul att ha de här, men ibland lite jobbigt, men nästa gång vi passar de är väl nästa vecka hoppas jag. :) God natt. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jelika.blogg.se

Hej, jag heter Jennifer Linnéa Karlsson och jag är 15 år. Mina intressen är att vara med kompisar, fotografera, rida, vara ute, läsa, filma, vara i stallet, sjunga, dansa och vara med familjen. Jag kommer skriva lite om varje i min blogg mest om mina dagar och mitt liv men kanske ibland om mode och hästar. Hoppas du gillar det!

RSS 2.0